Zapracujte na inzerci své nemovitosti​​​​​​​


Zapracujte na inzerci své nemovitosti

Jak snadno a mnohonásobně rychleji lze zvýšit šance na prodej Vaší nemovitosti? Odpovědí na tuto otázku je inzerce. Inzercí získáváte nejen možnost oznámit široké veřejnosti Vaší nabídku, ale zároveň se Vám do rukou dostává nástroj, se kterým můžete potenciální zájemce přesvědčit, že právě Vaše nemovitost je pro něj ta správná volba. Podmínkou však je, že musíte umět s inzercí náležitě pracovat.

Ilustrační obrázek

První krok, který byste měli vzít v úvahu, je počet inzerátů. Naprosto logicky, čím více inzerátů máte podáno, tím více lidí Vaší nabídku uvidí. Výsledkem toho bude vyšší počet potenciálních zájemců, kteří Vás mohou následně oslovit se zájmem o koupi. Toto je obvykle hnacím motorem většiny realitních kanceláří, které pro inzerci nemovitostí využívají nejen internetové stránky, ale také tisk, sociální sítě, mobilní aplikace, reklamní plachty apod. Měli byste rovněž zvážit i umístění nabídky prodeje přímo na samotnou nemovitost. Zkrátka, čím větší okruh veřejnosti jste schopni oslovit, tím větší je Vaše šance na prodej.

Druhý krok úzce navazuje na ten první, a tedy obsah inzerátu. Pro zvýšení úspěšnosti Vaší nabídky, je potřeba soustředit svou pozornost právě na obsah inzerátu. Věnujte dostatečnou péči i úsilí kvalitním fotografiím, ale i textaci. Moderní trend dnešní doby rovněž udává na trhu realit poněkud rychlejší tempo, kdy jsou nemovitosti prezentovány zejména prostřednictvím videoprohlídek, což nepochybně přidává na atraktivnosti a zajímavosti Vaší inzerce.


A abychom Vám lépe vystihli, jak moc je inzerce důležitá, pojďme si společně představit tuto modelovou situaci:

Hledáte vysněné bydlení a na realitních serverech narazíte na dvě nabídky totožného bytu. V jedné z nich budete mít k zobrazení pouze tři fotografie bytu pořízené mobilním telefonem ve večerních hodinách, včetně stručného popisu. Druhá nabídka bude naopak důkladně popsaná, bude obsahovat potřebné informace nejen o samotném bytě, ale taktéž o jeho okolí, textace bude doplněna kvalitními fotografiemi pořízenými profesionálem a nebude chybět ani nákres půdorysu včetně rozměrů bytové jednotky. Co myslíte, na kterou nabídku budete reagovat raději?

Co by měl Váš inzerát obsahovat?


  • Lokalita - centrum, periferie…
  • Stav budovy - vzhled, fasáda, rekonstrukce, okna…
  • Jestliže se jedná o byt, uveďte v jakém patře je situován
  • Dispozice nemovitosti - počet pokojů, balkón…
  • Interiér - podlahy, obklady, dveře…
  • Pokrytí médií - připojení internetu, TV, elektřina, voda, plyn…
  • Občanská vybavenost - školy, banky, obchody, lékař atd.
  • Infrastruktura a dopravní dostupnost - možnosti parkování, MHD, dálnice…



Nyní jste již ve fázi, kdy máte své inzeráty zadány, a nezbývá než čekat na první zájemce. Co dělat ale v případě, když je zájem nízký nebo se dlouho nikdo neozývá? Potíž může být v tom, že se na inzertních serverech objevují stále nové příspěvky, čímž ten Váš automaticky posouvají do pozadí. Ovšem i taková situace má své řešení, které se nazývá tzv. „topování“. Tento systém spočívá v tom, že se za určitý finanční obnos Váš inzerát vrátí zpět na první stránku, kde ho opět uvidí široká veřejnost. Na otázku kolikrát byste měli zaplatit za „topování“ nelze zcela jednoznačně odpovědět. Záleží totiž na rychlosti nově vkládaných příspěvků ostatních. Pokud tedy přibudou tři nové inzeráty denně a internetový prohlížeč jich na stránce zobrazí dvacet, měli byste topovat zhruba jednou týdně, abyste se udrželi na přední stránce. Přestože se může zdát, že je tato placená služba zbytečná, věřte, že pokud již máte výdaje spojené s inzerátem, pak je to skutečně malá cena za zvýšení šance na prodej Vaší nemovitosti.

Na inzertních serverech se objevují stále nové příspěvky, čímž ten Váš automaticky posouvají do pozadí. Ovšem i taková situace má své řešení, které se nazývá tzv. „topování“.

Ilustrační obrázek

Pakliže budete správně a efektivně Vaší nemovitost propagovat, mějte na paměti, že ji prodáte zcela jistě daleko rychleji. Obecně platí, že čím více lidí o Vaší nabídce ví, tím více zájemců Vás osloví. Využijte tedy v plném rozsahu velmi širokých možností internetu, které Vám ve spojení s kvalitními fotografiemi, video prohlídkami a všemi neméně důležitými dokumenty pojící se na nemovitosti, umožní vytvořit atraktivnější nabídku a rychleji prodat.

PŘÍPADOVÁ STUDIE  NÁKUP NOVÉHO DOMOVA

PŘÍPADOVÁ STUDIE  NÁKUP NOVÉHO DOMOVA

Věříte, že zvládnete nákup nemovitosti snadno sami? Proč platit za služby realitní kanceláři? Podobně uvažuje většina kupujících. Vybrat nemovitost na internetu, absolvovat prohlídku, dohodnout cen...

Jak se ponořit do nákupu domu a neztratit dech

Jak se ponořit do nákupu domu a neztratit dech

Koupě domu se může stát jedním z nejšťastnějších momentů života, ale může i pěkně potrápit. Dokážete udržet emoce na uzdě a považovat nákup domu za investiční transakci?

Ovládací prvek Obrázek
Ovládací prvek Obrázek